|
A szfinx és a griff titka
2005.07.07. 20:55
mitológiák...
A szfinx az ókori görög, egyiptomi és mezopotámiai mitológiákban és
mondakörökben szereplõ oroszlántestû, emberfejû lény. Mezopotámiában szárnyakkal
ábrázolták, férfi és nõi arcú változatban egyaránt. Többnyire fölegyenesedõ ülõ
helyzetben és fölemelt fél manccsal szerepelt pecsétnyomó hengereken,
faragványokon, szobrokon. Gyakorta fordult elõ párosával vagy egy griff madárral
párban. A mûvészetben legelsõ és legismertebb szobra az
egyiptomi Gizában, a Khephrén piramis elõtt magasodó kõkolosszus, ami állítólag
a fáraó arcmását viseli. A történészek szerint a szfinx jelképes
uralkodóábrázolás volt sokáig. A görögöknél a mükénéi sírokból elõkerült leletek
szárnyas szfinxei fejükön lapos sapkát viselnek, amin lángnyelvre emlékeztetõ
dísz található, nem tudni miért. Ugyanez a lángnyelv a gizai nagy szfinx melsõ
lábai közti kõtáblán is szerepel. A leghíresebb mitikus szfinx
a boiótiai Théba városának lakóit tartotta rettegésben, választ követelve tõlük
egy találós kérdésre, amit a múzsáktól tanult.: "Mi az, aminek csak egy hangja
van, mégis reggel négy, délben két, este három lábon jár?" Aki nem tudott
felelni a kérdésre, azt a szfinx felfalta. Végül Théba leendõ királya, Oidipusz
adta meg neki a helyes választ: "Az emberrõl van szó, aki csecsemõként
négykézláb mászik, felnõttként két lábon jár, öregkorában botra támaszkodva." A
szfinx szégyenében levetette magát egy szikláról és szörnyet halt. A történet
nyomán a szfinxet a mindentudással és bölcsességgel társították késõbb.
A griff a szfinxhez hasonlóan egy szárnyas vagy szárnyatlan,
oroszlántestû, sasfejû mitológiai lény volt az ókorban. A mezopotámiai griffnek
tarajos feje volt, a minószi görög griff pedig göndör sörényt viselt. Fekve vagy
hátsó lábain ülve ábrázolták, gyakran szfinxszel együtt, szentélyekben és
sírokban, ami alapján valószínû, hogy a szerepe védelmezõ lehetett. A görög
griff csõre nyitott volt, nyelve visszahajlott, továbbá lófület viselt, feje
tetején kontyszerû dudorral. Ma senki sem érti ezeknek a
kitalált lényeknek a szerepét az ókori kultúrákban, ahogyan még sok más furcsa
szörnnyel sem tudnak mit kezdeni a történészek (uroborosz kígyó, kentaur,
unikornis, pegazus, hétfejû sárkány, stb.) Itt az ideje hát felfedni a titkukat.
A szfinx a fénykvantum
(fotinó) ábrázolása, a griff a térkvantumé (szerinó). Láthatóan az elõzõ
világkorszakból fennmaradt szent iratok alapján próbálták a kései utódok
rekonstruálni a tudást, és mivel nem értették, a hasonlatokat véve alapul
teljesen tévútra futottak. Az energia két formájának leírásából csak az ember
számára érthetõ, hétköznapi hasonlatokat emelve ki így alkották meg ezeket a
groteszk lényeket. Menjünk sorba végig az ezt igazoló összefüggéseken.:
A szfinx és a griff csupán a fejében különbözik egymástól, a
testük ugyanolyan. A fény és a tér csupán a forrásrendszerében eltérõ (a
források számában és sebességében), de ugyanolyan spirálgömbi hullámteret kelt a
mûködése során. A testük azért négy lábú oroszlán, mert a körpályán mozgó
tachion négyes szimmetriájú idõrendszert kelt. Az oroszlán egyébként az
asztrológiában tüzes jegy (tachion TÛZ), az erõ (energia) és királyi fenség
(fényesség) szimbóluma. A szárnyak jelzik, hogy az energiakvantum repül
(szabadon mozog). Mezopotámiában az energiát egyszerûbb szimbólummal is
ábrázolták, a szárnyas kerékkel. Mai világunkban ez a Magyar Állam Vasutak
jelvényében található meg. A szfinx emberi feje jelzi, hogy értelmes,
intelligens lényrõl van szó, aki mellesleg az ember lelkének lényege, hisz a
lélekszentély centrumában egy darab fotinó egzisztál. Az intelligencia és
bölcsesség az idõben visszacsatolt rendszerek (idõhurok) legfontosabb
tulajdonsága, az információ megõrzésének és állandó perturbációjának
kifejezõdése. A szfinx fején látható sapka, tetején a lángnyelvvel (TÛZ)
ugyancsak korrekt célzás a tachionra. A gizai nagy szfinx haja ennek megfelelõen
lefelé kiszélesedik, hátul kúppalástként övezve a fejet. A
görög szphingein szó jelentése az összeköt, szorosan bezár, megszorít igébõl
származik. A szó árulkodik, mert az energia egy idõhurok, egy zárt és szoros
(kicsi méretû) ciklus, aminek forrásai egyek: elválaszthatatlanul összekötöttek.
Az arabok a gizai nagy szfinxet Abul-Haulnak, a Rettegés
Atyjának is nevezik. Ez nyilvánvalóan rejtett utalás arra a pillanatra, amikor
az Atya forrás belép a saját múltterébe, önmagát pillantva meg, s ezzel a
létrehozza az idõbeli visszacsatolást. A rettegés itt a rémület szinonímája.
Talán nem jól fordították vagy az évezredek alatt eltorzult, módosult az eredeti
jelentése, ami a Rémület Atyja vagy méginkább az Atya Rémülete lehetett. Érdekes
párhuzam, hogy Jacob Böhme német filozófus (cipészmester és médium) teremtésrõl
írt tanításaiban a tachion múltba lépését rémületnek kódolták! További részletek
errõl Kisfaludy György kutatásai közt olvashatók a Terembúra Honlapon.
Gyakran ábrázolták párosával a szfinxeket, nõi és férfi változatban. Nyilván
mert idõvel elzajosodott, elfelejtõdött a lény nemével kapcsolatos információ,
de az eredeti szfinx férfi típusú volt (jobbos), ahogy a griff madár is.
A griff, mint a
térkvantum antropomorf szobra sas fejû. A sámánok évezredek óta sasnak nevezik a
Mindenhatót, akibõl a világ szálai kiáradnak. A sas csõre a tachion csúcsa.
Benne a visszakanyarodó nyelv a rendszer ciklikus tulajdonságára utal, fején a
taraj és a lófülek, azaz csúcsos képzõdmények szintén TÛZ szimbólumok. A
kontyszerû dudor a spirálgömbi térre emlékeztet formailag, míg a göndör hajat
értelmezhetjük elágazó, kiáradó idõszálakként. A feltartott egyik mancs jelzi a
griff (téridõ) manipulativitását, hatóerejét, hatalmát, amivel a világ dolgai
fölött bír. Görögül a griff-et grüpsznek írják. Õk védelmezõ,
õrzõ szerepkörben találhatók meg a mitológiában, mint a kerubok a zsidó
misztikában vagy az angyalok (ezek is szárnyas lények). A monda szerint a griff
a legnagyobb madár a földön. Ez így igaz, mert õ a fõnök, akinek isteni hatalma
van, tehát itt nem fizikai méretrõl van szó! Ha kitárja szárnyait, eltakarja a
napot is (a hullámtere nagyobbra dagad, mint a Nap, hisz az egész
rendszerbuborékunkat betölti), ugyanakkor a nap vezetõjének (térszerán, lokális
Mindenható) és Apollón szent madarának tartották, amik valami aranyat õriztek
valahol. Nem aranyfémet õriztek, hanem az Aranyatyát (esetleg Aranyanyát), magát
a Napistent az õ másolati rendszerei. Apollón istenrõl ennek
kapcsán érdemes tudnunk, hogy hívták Phoibosznak is (Ragyogó), valamint
Lükeiosznak (Farkasoktól óvó) vagy Loxiasznak (Kétértelmû). Zeusz Létóval
nemzette, vagyis az õskáoszban született (a lé-tóban) térszeránról van szó
(akinek idõrendszerében minden kétértelmû a kettõs idõsûrûség miatt). A haja
aranyos (Aranyatya), és ötnapos korában azzal kezdte karrierjét, hogy megölte a
Püthón kígyót, Gaia egyik fiát, aki sárkány (TÛZ, farkas azaz farokkal
rendelkezõ lény) volt és rettegésben tartotta Delphoit és környékét. Az esemény
jelentõsége: a térszerán hullámtere rendet rakott a teremtésben, úrrá lett az
õskáoszon (Gaián és gyermekein), s ezzel tervezhetõvé, irányíthatóvá és egyben
jósolhatóvá tette az univerzumban zajló események menetét. A
szfinx találós kérdésében az egy hangja van kifejezés azt takarja, hogy az
energiakvantumnak egységes a zengése, mert benne minden forrás azonos irányban
forog és kering. Az eddigiek alapján most már nyugodtan beláthatjuk, hogy a
kérdésre a válasz: "a szfinx". Tehát önmagára kérdez rá a bölcs: Ki vagyok én? A
fotinó teremtmény a rendszerben, ahogyan az ember is, tehát nem teremtõ, bár
képes dolgokat kitalálni és megalkotni. Oidipusz tudta a választ a kérdésre, aki
a földi mindenható megszemélyesítõje ebben a történetben. Oidipusz sorsa az volt
(elõre megjósolt módon), hogy apját megölte (átvette a hatalmát), s úrrá lett
anyján (az anyagi világon). Ehhez a bölcsességen keresztül vezetett az út, bár
súlyos árat kellett fizetnie a gyõzelemért. A reggel négy lábon
jár azt jelenti: a teremtés kezdetén az energiakvantumokból négyes idõszál
elágazások fakadnak, alapot szolgáltatva a késõbbi világnak. Ez a
teremtésmondákban a négy égtája a világnak. A délben két lábon jár azt jelenti:
a keltési ciklus során két irányba újabb elágazások indulnak, egyik a rendszer
múltja felé, a másik az okforrás irányába, s ezen áll meg a rendszer az aktív
mûködése során (fenntartó forrás és a múlt információi). Az este három lábon jár
pedig azt jelenti: a kvantum botra támaszkodik, ami segíti a mozgásban. Egy
harmadik idõszál leágazást kelt a ciklus kiteljesedésekor, amibõl új teremtmény
születik, elágazva belõle. A 4+2+3=9, ami a fotinóban a 8
forráshely plusz 1 középsõ pont a kocka testátlójában. Ez egyben az élet száma
is. Tehát aki tudja a szfinx kérdésére a választ, mert helyes önismerettel
rendelkezik, az életben marad. Nem eszi meg a szörny (az idõ káprázata), vagyis
megvilágosodva kijuthat a szamszárából, az illúziók csapdájából. A fénnyel
kapcsolatban még lásd: "A fénycsillag játéka" címû írást.
Érdekes kapcsolódás a témához, hogy a magyarok szent totemállata, a turulmadár
nagyon hasonló tulajdonságaiban a griffhez. Mi a turul népe vagyunk, a térszerán
gyermekei. Emesét a turul ejti teherbe: gyakorlatilag szûznemzés történik,
megszállja a szentlélek. Álmos tehát az Isten egyik Fia, mint Jézus. Úgy tudjuk
az égi mesterektõl, hogy a Mindenható megtermékenyítést végzõ (hardver)
perifériája, madárszerû teste kimondottan arra használatos, hogy általa csinálja
meg a Fiút, hogy az testet ölthessen. Mert egy közönséges férfiember szervezete
erre nem képes, legyen bármilyen fickós és egészséges is, a túl magas
lélekrezgési szint miatt, amit ez a fajta nemzés igényel.
Készült: 2004.03.29.
|
| |